Seitsemän tärkeää sekuntia
Yrittäjä, joka haluaa auttaa yrityksiä tekemään tuottavan ensivaikutelman.
Seitsemän sekuntia. Niin kauan kestää muodostaa positiivinen tai negatiivinen mielipide paikasta tai yrityksestä, osoittaa New Yorkin yliopiston tutkimus. Yrittäjä ja toimitusjohtaja Jenny Furtenbach tarttui ajatukseen ja perusti The First Impression Companyn kollegojensa kanssa.
Dagens industri -lehden mukaan yritys on yksi nopeimmin kasvavista tällä hetkellä. Vuonna 2015 toimintansa aloittaneen yrityksen liikeidea on selkeä ja yksinkertainen: Furtenbach kollegoineen auttaa yrityksiä luomaan lähtemättömän ensivaikutelman. Sen kannalta tärkeitä ovat esimerkiksi vastaanotto, kahvin maku ja hississä soiva musiikki.

Yrittäjä ja toimitusjohtaja Jenny Furtenbach.
– Työskentelemme tunteiden parissa. Sanon usein, että olemme brändiyritys, mutta tarjoamme asiakkaalle fyysisiä asioita, Furtenbach kertoo Dagens industrille.
The First Impression Companyn asiakkaiden luona vierailee tarkastaja, joka pitää huolellisesti kirjaa saamastaan vaikutelmasta. Muistiinpanot ja selkeät parannusehdotukset käydään läpi asiakkaan kanssa. Furtenbach sanoo, että monet yritykset menettävät potentiaalisia työntekijöitä, asiakkaita sekä liiketoimintaa, koska eivät panosta yrityksen sydämeen eli toimistoon.
– Haluamme varmistaa, että kun henkilö astuu asiakkaamme tiloihin, hänelle syntyy upea tunne seitsemän sekunnin kuluessa, Furtenbach kertoo. Hänen yrityksensä tarjoaa bisnestaitojen, henkilöstöalan ja rekrytoinnin koulutusta, ja lisäksi se tekee yhteistyötä kahvinkeittimiä vuokraavien yritysten kanssa.
Julkaistu 28.04.2022