Talous

Miten hoidan pankkiasiat helposti kesäaikaan?

Pankkiasiat voit hoitaa kätevästi niin mökkilaiturilta kuin lomareissultakin, kun varmistat, että tunnistautumisvälineet ovat kunnossa. Kokosimme vinkkejä pankkiasioiden hoitoon helpottamaan kesäasiointia ja huoletonta lomailua.

nainen käyttää digitaalista tablettia portaissa

1. Lomaile pankki taskussasi

Lataa mobiilipankki puhelimeesi, ja asioiden hoitaminen sujuu lomallakin, missä ja milloin vain. Mobiilipankki on taskussa mukana kulkeva pankkisi – helpoin tapa päivittäisten raha-asioiden hoitoon. Sen avulla voit myös ottaa yhteyttä Nordean osaaviin neuvojiin esimerkiksi chatin kautta.

Ohjeet mobiilipankin käyttöönottoon löydät täältä.

Lyijykynä vetelee yli sanan Tunnusluvut

2. Älä jää yhden laitteen varaan

Mobiilipankin lisäksi Nordea ID -sovellus kannattaa ladata valmiiksi usealle mobiililaitteelle, jotta tunnistautuminen onnistuu missä ja milloin tahansa. Nordea ID -sovelluksen avulla kirjaudut verkko- ja mobiilipankkiin, tunnistaudut sähköisesti palveluihin ja maksat turvallisesti verkko-ostoksia.

Nordea ID -sovelluksen aktivoit kätevästi laitteelta toiselle näillä ohjeilla, jolloin et jää pulaan jos laitteesi sattuu katoamaan tai rikkoutumaan.

Liikenainen, joka käyttää luottokorttia ja kannettavaa tietokonetta lentokentän aulassa

3. Varmista sujuva korttiasiointi

Matkat ja muut etukäteen maksettavat hankinnat kannattaa maksaa Nordea-korttisi luotto-ominaisuudella. Muistathan, että Nordean Mastercard Platinum- ja Black-kortteihin kuuluu jatkuva koti- ja ulkomaanmatkavakuutus. Loma-matkallasi nautit Priority Pass -loungien palveluista yli 300 lentokentällä ympäri maailman.

Kortin käyttö on turvallista, kun huolehdit kortistasi hyvin. Tarkista, että korttisi turvarajat ja maarajaukset ovat ajan tasalla. Näin kortti reissaa siellä, missä sinäkin, turvallisesti. Lue lisää kortin turvallisesta käytöstä.

Voit muokata kortin asetuksia tai sulkea kortin mobiili- ja verkkopankissa. Jos korttisi katoaa, korttien sulkupalvelu auttaa ympäri vuorokauden. Sulkupalvelu palvelee numerossa 020 333, tai ulkomailta soitettaessa numerossa+358 20 333 (pvm/mpm).

Maailma muuttuu, niin myös maksaminen. Puhelimella ja älykellolla maksaminen on jo arkipäivää, mutta nyt maksetaan myös sormuksilla, ranneketjuilla ja avaimenperillä. Tutustu älymaksamisen ratkaisuihin täällä.

4. Private Banking Asiakaspalvelu on lähelläsi myös lomalla

Muistathan, että Private Banking Asiakaspalvelu palvelee sinua pankkiasioissa myös loma-aikaan. Asiakasneuvojat tavoitat puhelimella sekä mobiili- ja verkkopankin chatin ja viestikanavan kautta (Ota yhteyttä > Chat/Viestit).

Julkaistu 09.06.2022